Logo Design by FlamingText.com
Logo Design by FlamingText.com

Ποια ταινία να διαλέξουμε;


Κλικ στην εικόνα για να δεις την παρουσίαση της ταινίας

Κλικ στην εικόνα για να δεις την παρουσίαση της ταινίας
Πήτερ Παν ,  καναρινί ποδήλατο , o γύρος του κόσμου σε 80 μέρες.



Το καναρινί ποδήλατο
Ένας νέος και πρωτοδιοριζόμενος δάσκαλος, ο Άρης Σιούτης, αναλαμβάνει την έκτη τάξη σε κάποιο δημοτικό σχολείο της Αθήνας. Από την πρώτη κιόλας μέρα, την προσοχή του τραβάει ο Λευτέρης, ένας εξαιρετικά αδύναμος μαθητής, σχεδόν αγράμματος. Σιγά-σιγά, ο δάσκαλος ανακαλύπτει ότι ο Λευτέρης είναι πολύ ευαίσθητο παιδί και διόλου καθυστερημένο, έχει μάλιστα συναρμολογήσει μόνος το ποδήλατό του. 
Παρά την αντίθετη γνώμη του διευθυντή του σχολείου, αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντος, αποφασίζει να τον βοηθήσει. Αρχίζει να του κάνει ιδιαίτερα μαθήματα, του μαθαίνει τις αριθμητικές πράξεις και ανάγνωση, και τον ορίζει ταμία στην έκθεση σχολικού βιβλίου....


Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την ταινία παρακάτω:



Γραμματικό - Συντακτικό φαινόμενο

Το επίθετο πολύς - πολλή - πολύ

Έχω βρει κι ένα τέχνασμα για να
θυμάμαι με πόσα λ γράφω τους τύπους αυτού
του επιθέτου!
Το γράφω με ένα λ όταν αμέσως μετά
ακολουθεί 
υ : πολύς – πολύ 

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις το γράφω με δύο 
λ :
πολλού – πολλές – πολλά – πολλών κτλ.

ΘΥΜΑΜΑΙ:
ΣΤΟΝ ΕΝΙΚΟ μόνο το θηλυκό γράφεται με δύο λλ

δηλαδή 
αν ακολουθεί θηλυκό ουσιαστικό το γράφω με δύο λλ

ΘΥΜΑΜΑΙ
Διάκριση επιθέτου πολύ από το επίρρημα πολύ
Το επίθετο συνοδεύει ουσιαστικά ενώ το επίρρημα επίθετα , μετοχές , ρήματα , επιρρήματα.

Έφαγα πολύ (επίρρημα – συνοδεύει ρήμα)
Έφαγα πολύ φαγητό (επίθετο – συνοδεύει ουσιαστικό )
Το φαγητό ήταν πολύ νόστιμο. (επίρρημα – συνοδεύει επίθετο)
Ήταν πολύ θυμωμένος (επίρρημα – συνοδεύει μετοχή)
Φώναζε πολύ δυνατά. (επίρρημα – συνοδεύει επίρρημα)

Επίθετα σε -ης , -ης , -ες.


Θυμάμαι τους κανόνες συλλαβισμού

1.  Ένα φωνήεν μπορεί να αποτελέσει μόνο του  συλλαβή σε μια λέξη.
Π.χ. α-έ-ρας.

2.  Τα δίψηφα φωνήεντα, (ου , αι , ει , οι , υι) οι δίφθογγοι (αη, όι, όη, αϊ), οι καταχρηστικοί δίφθογγοι ( ια, οια, υα, εια, ιο, υο, αϊ / ι,υ,ει,οι+φωνήεν) και οι συνδυασμοί (αυ, ευ), κατά το συλλαβισμό λογαριάζονται σαν ένα φωνήεν , επομένως δε χωρίζονται.
Π.χ. αί-μα, νε-ράι-δα, ά-πια-στος, ναύ-της.

3.  Δύο σύμφωνα ανάμεσα σε δύο φωνήεντα συλλαβίζονται με το δεύτερο φωνήεν, αν αρχίζει απ' αυτά τα σύμφωνα ελληνική λέξη.
Π.χ. βι-βλί-ο (βλέπω) τε-τρά-δι-ο (τραπέζι).
Αλλιώς, χωρίζονται και το πρώτο σύμφωνο πάει με το προηγούμενο φωνήεν, ενώ το δεύτερο με το ακόλουθο:
Π.χ. πόρ-τα, βαθ-μός, δάφ-νη.

4.  Τρία ή περισσότερα σύμφωνα συλλαβίζονται με τον ίδιο τρόπο σαν να ήταν δύο σύμφωνα. Δηλ. ή συλλαβίζονται όλα μαζί, αν από τα δύο πρώτα σύμφωνα αρχίζει λέξη ελληνική,
Π.χ. ε-χθρός (χθες), αι-σχρός (σχήμα), ά-στρο (στρώνω).
 ή χωρίζονται και το πρώτο σύμφωνο πάει με το προηγούμενο φωνήεν, ενώ τα άλλα με το ακόλουθο φωνήεν.
Π.χ. άν-θρω-πος, εκ-στρα-τεί-α.
Στην περίπτωση αυτή δεν εξετάζουμε πλέον αν από τα υπόλοιπα δύο σύμφωνα αρχίζει λέξη ελληνική. Συλλαβίζονται μαζί υποχρεωτικά.

 5.  Τα όμοια σύμφωνα χωρίζονται, γιατί δεν αρχίζει λέξη ελληνική από δυο όμοια σύμφωνα:
Π.χ. άλ-λος, θάρ-ρος, φεγ-γά-ρι.

 6.   Τα δίψηφα σύμφωνα (γκ, μπ, ντ, τσ, τζ) δε χωρίζονται:
Π.χ. α-γκί-στρι, α-μπέ-λι, πέ-ντε, κα-τσα-ρά, τζι-τζι-φιά.


Παραγωγή γραπτού λόγου




Εξάσκηση






πηγές
http://atheo.gr
http://daskalosa.eu
http://users.sch.gr/chrysantor/
http://users.sch.gr/ipap
http://11dim-evosm.thess.sch.gr/
http://www.ilsp.gr
http://www.athinorama.gr/